درآمیختگی هنر ایرانی با چین

درآمیختگی هنر ایرانی با چین

درآمیختگی هنر ایرانی با چین

دانلود مقاله رشته هنر با عنوان درآمیختگی هنر ایرانی با چین

مشخصات فایل

تعداد صفحات 39
حجم 2/729 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc

توضیحات کامل

دانلود مقاله رشته هنر

درآمیختگی هنر ایرانی با چین

*قابل استفاده برای رشته های باستان شناسی،معماری و گرافیک

چین

از میان تمدنهای بزرگ غیر غربی ،  تمدن چین ، نخستین تمدنی بود که اروپائیان با آن آشنا بودند و به ارزیابیش پرداختند . ولی فقط در پنجاه و اندی سال گذشته اخیر  است که دستاوردهای هنر و ادبیات چینی به تصریح بر جهان خارج آشکار شده و منطقاً مورد بررسی قرار گرفته اند .چین کشوری پهناور با اوضاع گوناگون جغرافیایی و با مساحتی معادل  ایالات متحده امریکا است .
 
مرزهای سیاسی و فرهنگی این سرزمین در پاره ای  دورانها دو برابر مرزهای کنونی بوده و نقاطی چون تبت ، ترکستان ، مغولستان ، منجوری و بخشهای از کره را دربرمی گرفته است .این کشور، چندین ریگزار بیابانی ، رودهای خروشان ، کوههای بلند و کشتزارهای حاصلخیز دارد . چین شمالی که عمدتاً در اطراف شهر پکن متمرکز شده است ، آب و هوایی خشک و معتدل متمایل به سردسیر دارد ، ولی چین جنوبی مرطوب و گرمسیری است .
 
 با انکه دامنه تفاوتهای زبان شفاهی مردم چین بسیار زیاد است و در بسیاری از نقاط زبان مردم نقاط دیگری برای کسی مفهوم نیست ، زبان مکتوب این ملت در سراسر چین ، یک شکل داشته و برای  همگان قابل فهم بوده است . این عامل به انسانهایی که هزاران کیلومتر از همدیگر دور بودند امکان دادکه سنتهای ادبی ، فلسفی و مذهبی مشترک خود را زنده نگاه دارند و تقویت کنند . همین وجه اشتراک و یکنواختی را میتوان در شیوه های بیان هنری نیز مشاهده کرد زیرا تغییرات درشکلهای هنر چین ،  در تمام دورانها بجز دوران پیش از تاریخ بسیار اندک است 
 
 
 
کلمات کلیدی:

هنر ایرانی

آمیزش هنر ایرانی با چین

اشتراکات هنر ایرانی و چینی

 
 

هنر چین

تفاوتهای بنیادی بین هنر غیر دینی چین با هنر سنتی و هنر دوران پیش از هنر نوین در غرب ، که زاییده تفاوتهای بین فلسفه های طبیعت و انسان در دو فرهنگ مزبور است ، بسی گسترش یافته است . در نظر چینی ها انسان بر طبیعت مسلط نیست ، بلکه بخشی از آن است و مانند همه موجودات دیگر به فعل و انفعالات ان واکنش نشان میدهد . معنی شادمان و سعادتمند زیستن  ، هماهنگ بودن با طبیعت است . معنی نقاش بودن ، تبدیل شدن به ابزاری است که طبیعت بااستفاده ازآن خود را بر انسان مینمایاند . 
 
کار نقاش بیان پیوستگی اش به موج زندگی و هماهنگیش با تمام ان چیزهایی  است که در رشد و تغییرند و به زبان دیگر بیان  خصلتی شخصی است که که ذر اثر نظاره طبیعت  پالایش یافته است . گذشته ازاین ، چون طبیعت با معیارهای زمان و مکان اندازه گیری و طبقه بندی نمیشود ، نقاشی چینی هم ان را به قالبهای پرسپکتیو با رنگهای سبز و روشن محدود نمیسازد .  او نمیکوشد تابا استفاده از یک چنین وسیله ای شکلهای طبیعی را تکثیر و تثبیت کند .
 
تقارن موجود در موجودات رشد یابنده ، حرکات بی پایان و درهم طبیعت ، بی پایان حوادث آسمانی ـ همگی با محدود شدن به یک قاب چهارگوشه ، خطوط راست و خشک ، آغازو پایان ، مانعه الجمع هستند . شکل ظاهر،  همیشه با گذر هنرمند از درون آن تغییر شکل می یابد .ساییده شده و دیگر مواد معطر به دست  میآورند . از ترکیب همین مواد که تک تک شان خواص و معانی نمادین و جسمانی ویژه ای داشتند
 
 
فهرست مطالب
چین و درآمیختگی هنر ایرانی با آن 2
3 _ 1_ چین 3
3 _ 2 _ هنر چین 4
3 _ 2 _ 1 _ دوره شانگ 6

3 _ 3 _ روابط میان چین و خاور نزدیک 11

3ـ 3 _ 1 _ درآمد : پیشینه تاریخی 16
3ـ 3 _ 2 _ از صدر اسلام تا دوره مغولان 18
3ـ 3 _3 _ از هجوم مغولان تا دوره  تا دوره شاه عباس اول ( 1308ـ 996 ه) 20
3 _3_4_ دوره تیموری 24
3 _4_ اشتراکات هنر ایرانی و اسلامی با هنر شرقی 25

ـ تاثیر و نفوذ هنرهای ایرانی و اسلامی در شرق 27

3 _ 5_ هنر باغسازی چینی ( معماری باغستانی) 31

3 _ 5 _ 1  معماری 33
فهرست منابع 35
 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336