مقاله رشته مدیریت با عنوان تعارض و مذاکره

مقاله رشته مدیریت با عنوان تعارض و مذاکره

مقاله رشته مدیریت با عنوان تعارض و مذاکره

تعریف تعارضهیچ نوع كمبودی در مورد تعریف تعارض وجود ندارد علی‌رغم معانی گوناگونی كه این اصطلاح به خود اختصاص داده است، اساس اغلب تعاریف را چند مضمون مشترك تشكیل می‌دهند نخست این كه باید طرف‌های تعارض آن را ادراك كنند یعنی اگر هیچ كس از وجود تعارضی آگاه نباشد، توافق عمومی بر این است كه تعارضی وجود ندارد دو ویژگی دیگر كه در كلیة تعاریف مشترك هستند،

مشخصات فایل

تعداد صفحات 42
حجم 0/44 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc

توضیحات کامل

مقاله رشته مدیریت با عنوان تعارض و مذاکره

 

تعریف تعارض

هیچ نوع كمبودی در مورد تعریف تعارض وجود ندارد. علی‌رغم معانی گوناگونی كه این اصطلاح به خود اختصاص داده است، اساس اغلب تعاریف را چند مضمون مشترك تشكیل می‌دهند. نخست این كه باید طرف‌های تعارض آن را ادراك كنند: یعنی اگر هیچ كس از وجود تعارضی آگاه نباشد، توافق عمومی بر این است كه تعارضی وجود ندارد. دو ویژگی دیگر كه در كلیة تعاریف مشترك هستند، عبارتند از: وجود مخالفت یا ناسازگاری و نیز نوعی تعامل.
 
پس ما می‌توانیم تعارض  را به صورت فرایندی تعریف كنیم كه هنگامی آغاز می‌شود كه یكی از طرف‌ها چنین احساس كند كه طرف دیگر بر چیزی كه برای طرف نخست اهمیت دارد، تاثیری منفی باقی می‌گذارد یا در شرف آن است كه چنین كند. این تعریف تعمدا وسیع ارائه شده است. این تعریف هم چنین از اصطلاح فرایند  استفاده كرده است كه نشان دهد نباید به تعارض به عنوان یك رویداد مجزا نگریست، بلكه باید آن را رویدادی با علل، انگیزش‌ها و مقاصد و نیات دانست. این تعریف توضیح دهندة این نكته در هر گونه فعالیت جاری به هنگامی است كه یك تعامل، متحول» و یه تعارض میان طرف های تعامل تبدیل می‌شود. این تعریف در برگیرندة طیف گسترده ای از تعارضات است كه افراد در سازمان‌ها تجربه می‌كنند: ناسازگاری اهداف، تفاوت در تفسیر حقایق، بروز اختلاف نظر براساس انتظارات رفتاری، و نظایر آنها. تعریف ما هم چنین به قدری انعطاف‌پذیر است كه طیف كاملی از سطوح تعارض، اعمال آشكار و خشونت آمیز تا اشكال ظریف‌تر مخالفت و اختلاف نظر را در بر می‌گیرد.
 
 
 
کلمات کلیدی:

تعارض

مذاکره

استراتژی های مدیران

 
 
 
 
فهرست مطالب
تعارض و مذاكره
تعریف تعارض
تحولات در اندیشه تعارض
دیدگاه سنتی
دیدگاه روابط انسانی
دیدگاه تعامل گرا
فرآیند تعارض
مرحله 1: مخالفت بالقوه یا ناسازگاری
مرحله 2: شناخت و شخصی كردن
مرحله 3: مقاصد
مرحله 4: رفتار
مرحله 5: نتایج
مذاكره
استراتژی‌های چانه زنی
فرآیند مذاكره

تفاوت‌های فردی در مذاكره

نتیجه گیری برای استفاده مدیران‌
 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336