طراحی کنترل کننده مد لغزشی و کاربرد آن در سیستمهای آشوب

طراحی کنترل کننده مد لغزشی و کاربرد آن در سیستمهای آشوب

طراحی کنترل کننده مد لغزشی و کاربرد آن در سیستمهای آشوب

با ارائه یک روش ابتکاری جدید در طراحی کنترل کننده مد لغزشی، از آن بعنوان یک کنترل کننده آشوب در همزمان سازی دو سیستم آشوب گونه مدار چوا استفاده می گردد نتایج شبیه سازی نشان دهنده برتری های این روش نسبت به سایر روش ها می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 6
حجم 0/98 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc

توضیحات کامل

طراحی کنترل کننده مد لغزشی و کاربرد آن در سیستمهای آشوب

 
چكیده‌
 در این مقاله روش طراحی کنترل کننده مد لغزشی، بعنوان یک روش طراحی کنترل کننده مقاوم برای سیستم های غیر خطی معرفی می گردد. همچنین محدودیت ها و مشکلات این کنترل کننده و روش های غلبه بر آن مورد بررسی قرار می گیرند. در این راستا، با ارائه یک روش ابتکاری جدید در طراحی کنترل کننده مد لغزشی، از آن بعنوان یک کنترل کننده آشوب در همزمان سازی دو سیستم آشوب گونه مدار چوا استفاده می گردد. نتایج شبیه سازی نشان دهنده برتری های این روش نسبت به سایر روش ها می باشد.
 
 
كلید واژه:

پدیده چترینگ

همزمان سازی

سیستمهای آشوب

کنترل کننده مد لغزشی

 
 
مقدمه
كنترل کننده مد لغزشی از جمله كنترل كننده های غیر خطی است كه می تواند سیستم را در حضور نامعینی های ساختاری و یا غیر ساختاری بطور مطلوبی كنترل كند. این نوع کنترل کننده بوسیله یك قانون كنترل با سرعت سوئیچ بالا بین دو ساختار کنترل، متغیرهای حالت سیستم را در یك سطح مشخص به نام سطح لغزش قرار خواهد داد. این سطح بگونه ای تعریف می شود كه همواره با سوق دادن حالات سیستم به سمت آن بتوان اهداف مورد نظر كنترل را بر آورده ساخت. در این روش معمولاً قانون كنترل از دو قسمت مجزا تشكیل می شود. قسمت اول حالات سیستم را به سمت سطح لغزش سوق داده و قسمت دیگر وظیفه نگه داشتن حالات را بر روی سطح لغزشی بر عهده دارد. کنترل کننده مد لغزشی، علاوه بر مقاومت در برابر عدم قطعیت ها، دارای مزایای دیگری نیز می باشد از جمله: عدم حساسیت نسبت به اغتشاشات خارجی، پاسخ گذرای سریع و سادگی طراحی و اجرا.
 
 
فهرست مطالب
طراحی کنترل کننده مد لغزشی و کاربرد آن در سیستمهای آشوب 1
چكیده‌ 1
كلید واژه: 1
مقدمه 1

 معایب کنترل لغزشی و روش های رفع آن 1

طراحی کنترل کننده مد لغزشی کلاسیک 2

ارائه قانون کنترل بهبود یافته مقاوم 3
همزمان سازی دو سیستم آشوب به روش فوق 3
شکل 2- پاسخ حالت سیستم در روش لغزشی کلاسیک 4
شکل 3-  نمودار سیگنال کنترل در روش لغزشی کلاسیک 4
شکل 4- نمودار حالت سیستم در روش پیشنهادی 5
6- نتیجه گیری 5
مراجع 5
 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336