خدمات دهی به مراجعین به جایگاه های سوخت

خدمات دهی به مراجعین به جایگاه های سوخت

خدمات دهی به مراجعین به جایگاه های سوخت

هدف این تحقیق بهینه سازی فرآیند مدیریت زمان در نحوه خدمات دهی به مراجعین به جایگاه های سوخت رسانی ترکیبی با استفاده از تکنیک اصول صف می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 14
حجم 0/104 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc

توضیحات کامل

دانلود مقاله ترجمه شده رشته مدیریت

بهینه سازی فرآیند مدیریت زمان در نحوه خدمات دهی به مراجعین به جایگاه های سوخت رسانی ترکیبی با استفاده از تکنیک اصول صف

(مطالعه موردی:جایگاه سوخت رسانی دو منظوره عباسی- قنبری شهرستان شاهین دژ)


عنوان انگلیسی:

Optimizing the process of time management in the manner of providing service for customers of dual-purpose fuel stations through the queue principle technic

 

چكیده
هدف این تحقیق بهینه سازی فرآیند مدیریت زمان در نحوه خدمات دهی به مراجعین به جایگاه های سوخت رسانی ترکیبی با استفاده از تکنیک اصول صف می باشد. برای مدل‌ سازی، سیستم صف موجود، بر حسب مدت زمان ارائه خدمت به دو دسته تقسیم بندی شده است، حالتی كه مدت زمان ارائه خدمت به فرد از خدمت دهنده اول برابر یا بیشتر از خدمت دهنده دوم است. و حالتی كه مدت زمان ارائه خدمت به فرد از خدمت دهنده دوم بیشتر از خدمت دهنده اول است، یا به عبارتی مدت زمان دریافت خدمت فرد اول كمتر تر از فرد دوم می‌باشد. یافته های تحقیق نشان می دهد که میانگین کل تعداد افراد داخل صف 5 نفر می باشد. حجم نمونه در سطح خطی 05/0 و با استفاده از فرمول کوکران برابر 151 برآورد گردیده است. روش نمونه گیری انتخابی تصادفی ساده بوده است. میانگین کل تعداد افراد داخل سیستم 6 نفر و میانگین کل زمان انتظار افراد در صف 12 نفر بوده است. میانگین کل زمان انتظار افراد در سیستم 16 دقیقه می باشد. احتمال اینکه تمام سرویس دهنده ها بیکار باشند 27 درصد برآورد گردیده است که مرتبط با ساعات غیر پیک سوخت رسانی می باشد. احتمال اینکه تمام سرویس دهنده ها مشغول باشند 4/45 درصد می باشد که مربوط به ساعات قبل از ظهر می باشد. مشتریانی که در هر ساعات از دریافت خدمات انصراف می دهند 5 برآورد گردیده است که نشان از آن دارد جایگاه دیگری را برای سوخت گیری در سطح شهر انتخاب می نمایند.


کلمات کلیدی:

زمان انتظار
خدمت دهنده
جایگاه های سوخت رسانی ترکیبی
اصول صف


مقدمه
نظریه صف با کار تحقیقاتی مهندسی دانمارکی به نام ای. کی. ارلنگ 2 در سال 1909 آغاز گردید (Kleinrock;1974). نظریه صف شامل مطالعه ریاضی صف های انتظار و فرآیندهای تصادفی مربوط به آن می‌شود. یک سیستم صف را می‌توان به صورت مشتریانی تعریف کرد که برای سرویس گرفتن وارد سیستم می‌شوند و اگر سرویس در اختیار نباشد برای آن منتظر می‌مانند و پس از انجام سرویس سیستم را ترک میکنند. در سیستم‌های صف مشتری و سرویسکننده (سروِر) دو طرف یک صف هستند. در تئوری صف، مشتری لفظ عامی است که برای موجودیتی به کار می‌رود که برای دریافت سرویس، به سیستمی که این سرویس را فراهم می‌کند وارد می‌شود. مکانیزم یا ابزاری که این چنین سرویسی را در اختیار مشتری قرار می‌دهد سرور یا خدمت‌دهنده نام دارد (Seki et al;2003).
طبیعی است که تشکیل صف هزینه زا است. از طرفی سازمان مجبور است فضایی برای انتظار مشتریان قرار دهد (مانند اتاق انتظار). بنابراین تعداد مشتریانی که در صف منتظر دریافت خدمت هستند و یا تعداد مشتریان داخل سیستم، معیاری برای ارزیابی سیستم صف محسوب می‌شوند. رضایت حضور مشتری با میزان حضورش در سیستم رابطه عکس دارد به این معنی که حضور مشتری در صف، هزینه از دست دادن مشتری را به سازمان تحمیل می‌کند. بنابراین هزینه زمان انتظار در صف و مدت زمان دریافت سرویس، یکی از معیارهای مهم ارزیابی صف است (Helms;2006).

فهرست مطالب
چكیده
مقدمه
روش تحقیق
مدل صف پیشنهادی
(شکل). نمایی شماتیک از جایگاه سوخت رسانی
تحلییل نهایی سیستم

تحلیل جایگاه بنزین

جدول : اطلاعات جایگاه سوخت مورد بررسی

تحلیل جایگاه بنزین با winqsb2.0

جدول : اطلاعات جایگاه سوخت مورد بررسی
جدول : تحلیل نهایی سیستم

تحلیل جایگاه CNG

جدول : اطلاعات جایگاه سوخت مورد بررسی
جدول : اطلاعات جایگاه سوخت مورد بررسی
جدول : تحلیل نهایی سیستم
بحث و نتیجه گیری


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336