تاثیر فناوری اطلاعات در بهبود آموزش در میان کلیه دبیران متوسط شهرستان کاشمر

تاثیر فناوری اطلاعات در بهبود آموزش در میان کلیه دبیران متوسط شهرستان کاشمر

تاثیر فناوری اطلاعات در بهبود آموزش در میان کلیه دبیران متوسط شهرستان کاشمر

هدف از تحقیق حاضر تاثیر فناوری اطلاعات در بهبود آموزش در میان کلیه دبیران متوسط شهرستان کاشمر است

مشخصات فایل

تعداد صفحات 8
حجم 0/48 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc

توضیحات کامل

دانلود مقاله ترجمه شده رشته مدیریت آموزشی

تاثیر فناوری اطلاعات در بهبود آموزش در میان کلیه دبیران متوسط شهرستان کاشمر


عنوان انگلیسی:

The effects of information technology on improvement of education among the entire high school teachers of Kashmar


چكیده:
هدف از تحقیق حاضر تاثیر فناوری اطلاعات در بهبود آموزش در میان کلیه دبیران متوسط شهرستان کاشمر بوده یكى از حوزه هایى كه با بهره گیرى از فناورى اطلاعات، دچار تحول بنیادین شده است، حوزه آموزش است. با توجه به نقش اساسى فناورى اطلاعات در ابعاد مختلف آموزش مانند آموزش مجازى، بهینه سازى انجام امور مختلف آموزش، سازمانها با بهره گیرى از فناورى اطلاعات، امكان اجراء مؤثر آموزشها و انجام مؤثر فرآیندهاى مختلف آموزشى به منظور تحقق اهداف سازمان را خواهند داشت. این تحقیق كاربردى و به روش توصیفى پیمایشى انجام شده است. جامعه آمارى آن كاركنان کلیه دبیران متوسط شهرستان کاشمر به تعداد 400 نفر که 196 نفر به عنوان نمونه در سال 1394 انتخاب شدند سال 1386 مى باشد. داده¬ها با استفاده از پرسش نامه، آن تأیید گردید، گرد آورى و با استفاده از آزمون تى مورد ارزیابى قرار گرفت که نتایج آن : فناورى اطلاعات در طراحى و برنامه ریزى ، اجرا، یادگیرى، ارزشیابى آموزشى و ساختار آموزش نقش مؤثرى دارد و آموزش و پرورش در این زمینه با برنامه ریزى مناسب بستر مناسبى را براى به كارگیرى فناورى اطلاعات در آموزش فراهم سازد.


واژگان کلیدی:

فناوری اطلاعات
دبیران متوسطه
ارزشیابی
اجرا
ساختار آموزش


مقدمه:
دنیای قرن بیست و یکم در واقع دنیای استیلای فناوری نوین اطلاعات و دنیای شتابندگی تاریخ به لحاظ تغییرات و تکثرات شتاب آمیز علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خواهد بود. سیستم های آموزشی در یک جامعه و به تبع آن آموزش و پرورش قادر نخواهد بود همچون جزیره ای خود را از دیگر نهادهای اجتماعی، ملی و فعل و انفعالات گسترده بین المللی در دهکده¬ی جهانی بداند(عالی،1381،ص6).فن آوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) وسیله ای برای ذخیره سازی، پردازش و ارائه اطلاعات است که به صورت الکترونیکی و مبتنی بر تعدادی رسانه می باشد
نوآوری در روش های تدریس و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس موجب توسعه یادگیری مشارکتی دانش آموزان، تقویت روحیه جست وجوگری و پژوهش، کاربردی نمودن آموزش، فراهم نمودن زمینه آموزش و یادگیری مادام العمر می شود(همان منبع، ص112).
امروزه با دراختیارداشتن فناوری اطلاعاتی و ارتباطی مختلف و پیشرفته، امکان برقراری سریع ارتباط و تبادل سریع اطلاعات بیش ازپیش میسرگردیده است. افراد درهرکجا که باشند می توانند آخرین اطلاعات مورد نیاز خودرا درهرزمینه ای دریافت کنند. اما بی شک- بیشترین تاثیر پدیدآمدن فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی برمحیط های آموزشی بوده است(اصنافی وحمیدی،1386 ،ص1).اطلاعات، مهمترین فاکتور تولید در فرآیند شکل گیری جامعه اطلاعاتی است. کشورهایی که قادر به انطباق با تغییرات سریع در جهان و مجهز شدن به ویژگی های برگرفته از شرایط محیطی جدید هستند و نیز از قابلیت دسترسی، تولید و استفاده از اطلاعات نوین برخوردارند، موفقیت های شایانی را بویژه در قرن بیست و یکم به خود اختصاص داده اند. شعار « کامپیوتر برای همه »، « اینترنت برای همه » و « دولت الکترونیک » در حال حاضر، توجه بسیاری از نهادهای علاقه مند به تبدیل شدن به یک جامعه اطلاعاتی را به خود معطوف ساخته است.( احدیان،1377)

فهرست مطالب
چكیده
مقدمه

نقش فناورى اطلاعات در آموزش

تحقیقات انجام شده در این زمینه
روش تحقیق
یافته ها
فرضیه اول
فرضیه دوم
فرضیه سوم
فرضیه چهارم
فرضیه پنجم
بحث و نتیجه گیرى
منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336