بررسی تاثیر دستگاه های کارت خوان فروشگاهی(POS) در جذب منابع بانک رفاه

بررسی تاثیر دستگاه های کارت خوان فروشگاهی(POS) در جذب منابع بانک رفاه

بررسی تاثیر دستگاه های کارت خوان فروشگاهی(POS) در جذب منابع بانک رفاه

هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر دستگاه های کارت خوان فروشگاهی (POS) در جذب منابع بانک رفاه برای افزایش سهم بازار رقابت است

مشخصات فایل

تعداد صفحات 15
حجم 0/65 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc

توضیحات کامل

دانلود مقاله ترجمه شده رشته مدیریت (MBA)

بررسی تاثیر دستگاه های کارت خوان فروشگاهی(POS) در جذب منابع بانک رفاه برای افزایش سهم بازار رقابت بین بانکی

(مطالعه موردی: شعب بانک رفاه استان آذربایجان غربی)


عنوان انگلیسی:

Discussing the influence of POS devices on attraction of Refah bank’s resources for increasing the share from the competitive market between ban

 

چکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر دستگاه های کارت خوان فروشگاهی (POS) در جذب منابع بانک رفاه برای افزایش سهم بازار رقابت بین بانکی در شعب بانک رفاه استان آذربایجان غربی می باشد. پژوهش پیمایشی و از نوع عملی – مقایسه ای است.جامعه آماری شامل کلیه فروشگاه های استفاده کننده از دستگاه کارت خوان بانک رفاه است که بر اساس اعلام بانک رفاه مرکزی استان تعداد 13405 نفر می باشند. حجم نمونه بدست آمده براساس فرمول کوکران تعداد 374 نفر تعیین شده و از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده گردیده است .گردآوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته با ضریب پایایی 882/0 صورت پذیرفته است. همچنین جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از نرم افزار SPSS متناسب با سطح سنجش در سطح توصیفی،از آماره های توصیفی و در سطح تحلیل تبیینی، از آزمون t تک متغیره استفاده شده است. نتیجه آزمون فرضیه اصلی نشان می دهد که استفاده آسان و سهولت دسترسی به دستگاه های کارت خوان بانک رفاه استان یکی از عوامل مهم در تجهیز منابع بانکی می باشد. همچنین کلیه فرضیات فرعی نیز در سطح 05/0 مورد تایید قرار گرفتند و همچنین میزان تمایل استفاده مشتریان از دستگاه های کارت خوان بانک رفاه در مقایسه با دیگر بانک ها بیشتر است و تفاوت معنی دار بوده است.


کلید واژه ها:

دستگاه کارت خوان فروشگاهی (POS)
تجهیز منابع بانکی
بازار رقابتی
توان بانک رفاه


مقدمه
در چند سال اخیر، به موازات رشد شتابان فن آوری اطلاعات و توسـعه شـبکه های ارتبـاطی، بانکهای کشور حرکت خود را به سمت ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی آغاز نموده اند. خدماتی نظیر دستگاههای خودپرداز (ATM); تلفن بانک، بانکداری مبتنی بر پیام کوتاه (SMS)، کارت اعتباری، کارت بدهی، پایانه فروش (POS)، بانکداری اینترنتی و ….. از جمله خدماتی هستند که توسط بانک ها به مشتریان ارائه می شوند
تجهیز منابع همواره اصلی ترین وظیفه سیستم بانکی بوده است. بانک ها وجوه مازاد را جمع آوری و با دادن وام به متقاضیان، وظیفه سنتی خود یعنی واسطه گری را میان سپرده گذاران و وام گیرندگان ایفا می نمایند. معمولاً در فعالیت های یک بانک، جذب منابع مالی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا موفقیت در این زمینه می تواند عاملی برای موفقیت در سایر زمینه ها باشد، جذب منابع مالی برای هر بانک و سیستم بانکی هم به عوامل برون سازمانی و هم به عوامل درون سازمانی مربوط می شود، لذا شناخت این عوامل و میزان تاثیرگذاری هر کدام از آن ها برای موفقیت در این زمینه مهم و اساسی است 
امروزه به جز رقابت بین گروه های بانکی دولتی و خصوصی موجود، ایجاد بانک های خصوصی جدید، موسسات مالی و اعتباری جدید و همچنین گسترش دامنه فعالیت موسسات قرض الحسنه نیز مزید بر علت شده و لذا در سیستم بانکی کشور در جذب منابع مالی به رقابت پرداخته اند



فهرست مطالب
چكیده
مقدمه
روش تحقیق
یافته ها
آمار توصیفی
جدول شماره 4-7 : آماره های توصیفی مربوط به متغیرهای تحقیق
آزمون نرمال بودن داده ها
جدول شماره 4-8- نتایج آزمون تک نمونه ای اسمیرنوف-کولموگروف نبست به توضیح نرمال
آمار استنباطی
فرضیه اصلی
جدول 4-9 :آزمون t برای شیوه های ارائه خدمات دستگاه های کارت خوان فروشگاهی POS
فرضیه 1: دسترسی آسان دستگاه های کارت خوان فروشگاهی (POS) به مشتریان در جذب منابع مالی شعب بانک رفاه استان آذربایجان غربی تاثیر دارد
جدول 4-10 :آزمون t برای دسترسی آسان به دستگاه های کارت خوان فروشگاهی POS
فرضیه 2: کیفیت مناسب دستگاه های کارت خوان فروشگاهی (POS) در جذب منابع مالی شعب بانک رفاه استان آذربایجان غربی تاثیر دارد.
جدول 4-11 :آزمون t برای کیفیت دستگاه های کارت خوان فروشگاهی POS
فرضیه 3: ارائه خدمات پشتیبانی مناسب دستگاه های کارت خوان فروشگاهی (POS) در جذب منابع مالی شعب بانک رفاه استان آذربایجان غربی تاثیر دارد
جدول 4-12 :آزمون t برای بررسی ارائه خدمات پشتیبانی دستگاه های کارت خوان فروشگاهی POS
فرضیه 4- ترویج فرهنگ استفاده مطلوب از دستگاه های POS و سایر سیستم های نوین مالی در بین مشتریان در جذب منابع مالی شعب بانک رفاه آذربایجان غربی تاثیر دارد.
جدول 4-13 :آزمون t برای بررسی نقش ترویج فرهنگ استفاده مطلوب از دستگاه های POS در جذب منابع مالی بانک
فرضیه 5- استفاده از دستگاه های کارت خوان فروشگاهی (POS) در بانک های رفاه استان آذربایجان غربی در مقایسه با سایر بانک ها بیشتر است.
جدول 4-14 :آزمون t برای بررسی ارائه خدمات پشتیبانی دستگاه های کارت خوان فروشگاهی POS
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادات کاربردی
منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336