استفاده ساختار كنترلی عامل هوشمند در سیستم GLITS

استفاده ساختار كنترلی عامل هوشمند در سیستم GLITS

استفاده ساختار كنترلی عامل هوشمند در سیستم GLITS

هدف این تحقیق استفاده ساختار كنترلی عامل هوشمند در سیستم GLITS می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 42
حجم 0/142 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc

توضیحات کامل

استفاده ساختار كنترلی عامل هوشمند در سیستم GLITS

 
 
چكیده:
سیستم GLITS، یك سیستم آموزش دهنده هوشمند با یادگیری تدریجی است كه دارای 3 عامل یاد دهنده ، یادگیرنده و مشكل‌ساز است. عامل یاد دهنده و یادگیرنده هر كدام دارای 5 لایه (زیر سیستم) می‌باشند. لایه‌های یاد دهنده به نام‌های ناظر، ایجاد انگیزش، فرضیه‌ها و تولید مدلهای برنامه می‌باشند. لایه‌های یادگیرنده به نام‌های وضعیتی ـ انعكاسی ، شناختی، معیارها و سنجش، برنامه‌ریزی و همینطور هماهنگی و تولید رفتار می‌باشند. عامل مشكل‌ساز یك عامل بازدارنده است كه فعالیت آن باعث كاهش فعالیت لایه‌های مختلف یادگیرنده می‌شود. ابتدا با پرسشنامه مدل یادگیرنده (مدل میانگین كلاس) ساخته می‌شود و با استفاده از آن و به‌كارگیری نحوه آموزش بهینه هوشمند و ارزیابیهای مناسب، لایه‌های مدل یادگیرنده اصلاح می‌گردد كه نتیجه كلی بالارفتن كارایی یادگیرنده و توانبخشی علاقه به یادگیری و خلاقیت او می‌باشد. 
 
 
كلمات كلیدی:

سیستم GLITS

عاملهای هوشمند

مدلسازی شناختی

سیستم آموزش دهنده هوشمند

 
 
مقدمه:
اولین كنفرانس بین‌المللی سیستمهای آموزش دهنده هوشمند  (ITS) در سال 1988 در مونترال كانادا برگزار گردید. دومین و سومین و آخرین كنفرانس به ترتیب در سالهای 1992، 1996، . . . و 2004 برگزار گردیده‌اند. معماری شناختی  اولین بار توسط جان روبرت اندرسن در سال 1983 مطرح شد كه تفكر تطبیقی انسان را برمبنای شناخت بررسی می‌كرد، شبیه‌سازی این تفكر به صورت نرم‌افزار ACT* ارائه گردیده است. مدلسازی شناختی در سال 1985 در كتابی با همین عنوان توسط Slack مطرح گردید. ساختار كنترلی عامل هوشمند BDI  كه در سیستم مطرح شده در مقاله (سیستم GLITS) مورد استفاده قرار گرفته است، بر مبنای باورها، هدفها (آرزوها) و مقصدها، در اواخر دهه 90 مطرح شد. مهمترین كاربرد این عامل در تشخیص عیب، سیستمهای مدیریت، تجارت ماشینی و آموزش هوشمند بوده است. پردازش مفهومی اطلاعات اولین بار در سال 1975، در كتابی توسط Roger Schank مطرح گردید ولی مطالب جدید در مدلسازی مفهومی  در 1998 توسط Chen و همكارانش ارائه گردید. 
 
طراحی سیستمهای چند عاملی هوشمند  براساس معماری لایه‌ای  در سال 1996 توسط Muller در كتابی با همین عنوان مورد بحث قرار گرفته است. در مقاله حاضر یك مدلسازی شناختی از یك سیستم آموزش دهنده هوشمند پویا ارائه شده است كه بر مبنای اصول مفهومی و كاركردی آموزش و تجربه طولانی تدریس دروس مختلف توسط اینجانب طراحی شده است. این مدل بنیادی است و سازماندهی تجربیات دوران تدریس است. از مطالب برخی مراجع در تعاریف پایه‌ای و بیان مفاهیم و اصطلاحات آشنا در سیستم‌های آموزش دهنده هوشمند (ITS) در این مقاله استفاده شده است. امید است كه پیاده سازی این سیستم در محیط كاربردی برای آموزش به كمك كامپیوتر بتواند سبب توسعه تكنولوژی در كشورمان گردد.
 
 
 
 
 
فهرست مطالب

پروژه مدلسازی یک سیستم آموزش دهنده هوشمند (GLITS)

چکیده
مقدمه

مدلسازی شناختی سیستم GLITS

چرخه عملیات عامل یاد دهنده برای ارائه دروس

چرخه عملیات عامل یادگیرنده برای هر جلسه

مدلسازی نحوه آموزش برای ارزیابی کلاس ها

نتایج پیاده سازی مدل در دو ترم تحصیلی

نتیجه گیری

روش پیشنهادی به دانشجو برای بالا رفتن کارائی تحصیلی او

رویه پرورش استعدادها و کارایی دانشجو

مراجع
 
 
 
 
 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336